Pressemeddelelse: Orø-restauratør satser på fællesskab, kultur og Holbæk

Orø-restauratør satser på fællesskab, kultur og Holbæk

Orø firmaet Liv og Mad tilbyder fra april samlede oplevelsespakker for øens besøgende. De vil promovere egne og andres arrangementer for at øge besøgstallet. Det hele bliver samlet i en salgsportal hvor man kan handle på kryds og tværs af udbydere.

Nye samarbejder betyder at Liv og Mad nu kan tilbyde enkelt og flerdags oplevelsespakker for alle aldre og interesser. Det hele kan købes via den kommende salgsportal hvor besøgende kan booke og betale for lejecykler, arrangementsbilletter, spisning, overnatning m.m.

– Orø er rigtig rig på kultur og spændende tilbud året igennem. Events som absolut er et ø-besøg værd, både for en enkelt eller flere dage. Derfor har vi nu skabt samarbejder der gør os i stand til at tilbyde færdige oplevelsespakker, med eller uden overnatning, siger Simon Drost, daglig leder i Liv og Mad.

Liv og Mad holde til i Orø Forsamlingshus og Orø Havnekiosk – Kiosken overtog de i starten af året. Disse to spisesteder danner ramme for mange arrangementer de kommende måneder, men Simon Drost tror på bredt samarbejde og fællesskab, så det er ikke kun egne arrangementer han vil inkludere i oplevelsespakkerne.

Fællesskab
Det er fællesskabstanken der er omdrejningspunkt for de nye tanker. Ideen om at Orø som helhed har rigtig meget at byde på. Tilbud der ved at løfte i flok kan spredes til et bredere publikum og skabe vækst for hele øen.

– Selv har vi en masse arrangementer planlagt for denne sæson, men vi kan ikke have alt i programmet, og nogle arrangementer laver andre bare bedre end os. Selvfølgelig skal de gæster vi kommer i kontakt med også have disse muligheder. Et godt eksempel er sing and songwriter festivalen Orø Midsommerdage, der i år har et helt fantastisk 3-dages program, som vi vil gøre meget ud af, at informere vores gæster og netværk om – selvom arrangementet ikke er vores. Denne festival er også en vigtig del af fortællingen om Orø og de mange tilbud vi har, fortæller Simon Drost.

Øger kultursatsningen
Liv og Mad forsøger sig i år på en bred palet af kulturarrangementer. Således vil man på havnen og i forsamlingshuset kunne opleve streetdance og graffiti workshops, koncerter udstillinger, teater og selvfølgelig masser af god mad. Næste større arrangement er en spændende kulturaften lørdag den 12. marts med 2-retters menu, minikoncert med Orø bandet ’Engle om Natten’ og impro comedy med teatergruppen ’Det Hvide Snit’.

– Vi håber at vores øgede satsningen på kultursiden vil give flere lyst til at besøge Orø og tage godt for sig af retterne og de mange tilbud. Således har vi for ovenstående arrangementet givet en billetmulighed der inkluderer færgeoverfarten Holbæk-Orø. Ikke noget nyt her for øen, men et vigtigt signal til Holbæk og opland om at de også er inviteret med til fest, siger Simon Drost.

Lettere for Holbæk og opland at besøge øen
Fra april kan man, med et par enkelte klik, på Liv og Mad’s hjemmeside/salgsportal købe færgebilletten, lejecyklen, spisning, arrangement m.m. Ideen er at gøre turen til Orø begivenhedsrig og lettere at overskue.

– Vores kommende salgsportal vil gøre turen til Orø meget lettere. Hvis man har bestilt en lejecykel, picnickurv, adgang til et arrangement eller andet, står det hele klar til aftalt tid. Alt er booket og betalt i forvejen og de besøgende kan uden videre tage på opdagelse på øen, slutter Simon.

Pressekontakt:
For interview, besøgsaftaler eller andet, kontakt venligst:

Simon Drost
E-mail: info@livogmad.dk

Vedhæftet:
Word Dokument 001 – Pressemeddelelse: Julehjælp på Orø
Billede 001 – Møllers Blues Band spillede for fulde huse i Orø Forsamlingshus. (Foto: Simon Drost)
Billede 002 – Det Hvide Snit gæster Orø Forsamlingshus lørdag den 12. marts 2016. (Foto: PR Foto)

Download Word Dokument 001 - Møllers Blues Band spillede for fulde huse i Orø Forsamlingshus. (Foto: Simon Drost) 002 - Det Hvide Snit gæster Orø Forsamlingshus lørdag den 12. marts 2016. (Foto: PR Foto)

Admin

This is author biography section, post authors can write their basic introduction here. They can easily edit this by logging into their WordPress profile on your website. Telling your readers who you are gives a personal touch to your blog posts. Visit my website, Facebook, Twitter