Pressemeddelelse: Havnekiosken på Orø får ny forpagter

Havnekiosken på Orø får ny forpagter

Holbæk Kommune har netop meddelt Orø firmaet Liv og Mad, at de bliver næste forpagter af Havnekiosken på Orø. Liv og Mad er i dag også forpagter af Orø Forsamlingshus.

Den nye forpagter har store planer for udvikling af Havnekiosken, således vil menuen fremadrettet stå på god fastfood, hvor det meste er hjemmelavet, samt et par signaturretter hvor råvarerne er hentet direkte fra Isefjorden. Forpagtningen løber fra 1. januar 2016 og 3 år frem.

”Vi ser stort potentiale i Havnekiosken og mulighed for at skabe et attraktivt miljø i området foran Havnekiosken”, lyder det fra Liv og Mads daglige leder Simon Drost

Liv på havnen
Orø havn er meget idyllisk, og som de fleste havnemiljøer indbyder omgivelserne til, at man i sommerperioden også benytter en del af udearealet som serverings- og caféområde. Hvorfor den nye forpagter vil vi ansøge Holbæk Kommune om at leje mere udendørsareal foran kiosken.

”Udvidelse af udendørsområdet vil skabe mulighed for arrangementer med udstilling, eller optræden, af lokale og udenøs kunstnere så som: Semiakustisk koncerter, børneteater, historiefortælling for børn og voksne, plancheudstillinger om Orø og Isefjorden med mere. Havnen indbyder til liv og aktiviteter og mulighederne er mange”, fortæller Simon Drost

To spisesteder på Orø
Med den kommende forpagtning af Havnekiosken får Orø firmaet Liv og Mad således to spisesteder på øen og tilføjelsen af Havnekiosken vil have betydning for Forsamlingshusets fremtidige menu.

”Vi ser udvidelsen som en positiv og synergiskabende tilføjelse. Som følge af udvidelsen vil vi ændre lidt i menuen, i forsamlingshuset, fra næste sæson. Vores plan er, at store dele af fastfooden flytter på havnen og vi i forsamlingshuset vil fokuserer på madretter uden for fastfood segmentet. Vores passion er at lave mad fra bunden og eksperimentere. Med Havnekiosken som aftager af vores allerede indarbejdede hjemmelavede fastfood menu, bliver der bedre tid til at udvikle nye lækkerier til Orø Forsamlingshus menu” forklarer Simon Drost.

Flere arbejdspladser på Orø
Liv og Mad forventer at kunne skabe yderligere 2-3 arbejdspladser på Orø som følge af tilføjelsen af Havnekiosken.

”Vi har indtil videre haft stor succes og glæde af lokal arbejdskraft og håber på, at kunne finde vores kommende ansatte til Havnekiosken her på øen”, slutter Simon Drost

Pressekontakt:
For interview, besøgsaftaler eller andet, kontakt venligst:

Simon Drost
E-mail: info@livogmad.dk

Vedhæftet:
Word Dokument 001 – Pressemeddelelse: Havnekiosken på Orø får ny forpagter
Billede 001 – Simon Drost i køkkenet med gymnasieelever fra Holbæk og Roskilde på Operation Dagsværk dagen. (Foto: Sune Abelgren Nielsen)

Download Word Dokument 001 – Simon Drost i køkkenet med gymnasieelever fra Holbæk og Roskilde på Operation Dagsværk dagen. (Foto: Sune Abelgren Nielsen)

Admin

This is author biography section, post authors can write their basic introduction here. They can easily edit this by logging into their WordPress profile on your website. Telling your readers who you are gives a personal touch to your blog posts. Visit my website, Facebook, Twitter